خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی حقیقی و حقوقی

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی شامل کارنامه مالی اشخاص و کسب و کارهایی است. که باید هر ساله مطابق با تقویم مالی سالیانه به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه شود. با تسلیم این اظهارنامه میزان مالیات مودیان مالیاتی با توجه به عملکرد آن‌ها تعیین می‌شود. چنانچه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان سال مالی اقدامی صورت نگیرد، جرایم سنگین مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته می‌شود.

خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی

 با توجه به اینکه تسلیم اظهارنامه مالیاتی مراحل، قوانین و شرایط ویژه‌ای دارد. برای اینکه بتوانید کلیه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید. می‌توانید از مجموعه‌هایی که خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی انجام می‌دهند کمک بگیرید. این مجموعه‌ها از صفر تا صد تسلیم اظهارنامه مالیاتی را برای شما انجام خواهند داد. بدین ترتیب نیازی نیست که شما نگران بروز خطا و اشتباه در ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود باشید.

منظور از تسلیم اظهارنامه مالیاتی چیست؟

همانطور که ممکن است برخی از شما عزیزان بدانید مالیاتی تحت عنوان مالیات بر درآمد وجود دارد. این مالیات از کلیه صاحبان کسب و کارها دریافت می‌شود. در نتیجه اشخاص حقیقی و حقوقی جهت تعیین میزان مالیات پرداختی باید هر ساله نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی به سازمان مالیاتی کشور اقدام کنند. وقتی  که این فرآیند از جانب صاحبان کسب و کارها انجام نگیرد ممیزین مالیاتی نسبت به تعیین مالیات آن‌ها اقدام خواهند کرد. داخل اظهارنامه مالیاتی باید میزان سودها، بدهی‌ها، درآمد و … به همراه تاریخ دقیق آن‌ها قید شود. 

 

توجه داشته باشید که به هیچ وجه در ارائه اظهارنامه مالیاتی خارج از صداقت عمل نکنید؛ زیرا کلیه این اطلاعات مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار می‌گیرند. اشتباه بودن این اطلاعات ثابت شود جرایم سنگین مالیاتی برای صاحبان کسب و کار در نظر گرفته خواهد شد. پس برای جلوگیری از خسارت‌های مالی و اعتباری در این زمینه باید خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی توسط متخصصین آن پیگیری شود. بدین ترتیب صاحبان کسب و کار هیچ نگرانی بابت بروز خطا و اشتباه در این زمینه نخواهند داشت. همچنین پیگیری مراحل تسلیم اظهارنامه مالیاتی از جانب چنین شرکت‌هایی می‌تواند ارسال اظهارنامه مالیاتی را با سرعت و سهولت بیشتری همراه سازد.

زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی

سازمان امور مالیاتی جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی تقویم و زمانبندی مشخصی در نظر گرفته است. این زمان‌بندی برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود. مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی مطابق با سنوات سال گذشته نهایتاً تا پایان خرداد ماه سال بعد است. در صورتی که این زمان‌بندی برای اشخاص حقوقی نهایتاً تا سی و یکم تیر سال مالیاتی خواهد بود. 

نکته‌ای که در این زمینه باید عنوان کنیم این است که در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در زمان تعیین شده زمان مجددی از سوی سازمان امور مالیاتی در اختیار اشخاص قرار خواهد گرفت. 

اما پیشنهاد ما به شما این است که حتماً در زمان‌بندی تعیین شده نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنید. در صورتی که برای ارائه اظهارنامه مالیاتی از خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها استفاده کنید این زمانبندی از جانب کارشناسان مربوطه اعمال و رعایت خواهد شد. در نتیجه ارائه دقیق و برنامه‌ریزی شده اظهارنامه مالیاتی یکی از مزایای استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مربوط به تنظیم اظهارنامه مالیاتی است.  

مدارک لازم برای ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی

  • کلیه مجوزهای صادر شده برای اشخاص حقیقی حقوقی
  • اساسنامه و آخرین تغییرات مربوط به آن
  • اجاره‌نامه یا سند قانونی شرکت
  • شرکت‌نامه و موضوع فعالیت شرکت
  • کپی کارت ملی شناسنامه اعضای هیئت مدیره و صاحبان امضا
  • شماره ثبت دفاتر قانونی به همراه کد پیگیری
  • گواهی ترازنامه اشخاص حقیقی و حقوقی
خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی

خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی از جانب موسسه‌ها شامل چه مواردی هستند؟

  • تهیه، تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی
  • تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • و اظهارنامه املاک

موسسه ما از طریق به کارگیری دانش و تجربه کلیه فرآیند و مراحل ارائه اظهارنامه مالیاتی شما را پیگیری خواهد کرد. حتی ممکن است در مواردی با ارائه راهکارهایی از جانب کارشناسان مجموعه میزان مالیات شما کاهش یابد. ما در موسسه خود کلیه خدمات تنظیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را از مراحل ابتدایی یعنی تکمیل، تنظیم و بررسی مدارک تا ارسال اظهارنامه و تعیین مالیات به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنیم. در واقع ما مجری منتخب شما برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستیم. پس با خیال آسوده به تیم تخصصی، قانونمند، تجربه‌گرا و مشتری مدار ما اعتماد کنید. چرا که بهترین روش ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی این است که این فرآیند از طریق کارشناسان و متخصصین آن پیگیری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید