مزایای برونسپاری امور مالی و مالیاتی

امروزه شرکت‌ها برای اینکه بتوانند بر فعالیت اصلی خود تمرکز کافی داشته باشند. برخی از فعالیت‌های خود را به افراد یا مجموعه‌های خارج از شرکت واگذار می‌کنند. در این واگذاری قراردادی منعقد می‌شود. در ادامه مقاله با موضوع برونسپاری
امور مالی و مالیاتی آشنا شوید.

 

برونسپاری امور مالی و مالیاتی

شرکت یا فرد مربوطه طی این قرارداد متعهد می‌گردد که خدمات درخواستی کارفرما را طبق اصول و تخصص به انجام برساند. امور مالی و مالیاتی یکی از خدماتی هستند که امروزه اغلب کسب و کارها با آن درگیر هستند. با توجه به پیچیدگی قوانین مالی و مالیاتی رسیدگی به این امور نیازمند صرف دقت، تخصص و زمان کافی است. به همین دلیل برای اینکه مجموعه موردنظر دچار بحران نشود بهتر است خدمات حسابداری مجموعه به شرکت‌هایی که خدمات برونسپاری امور مالی و مالیاتی را انجام می‌دهند محول گردد. این مجموعه‌ها با در اختیار داشتن متخصصین، کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای و باتجربه کلیه فرآیندها را طبق اصول و قوانین مربوطه به انجام می‌رسانند.

منظور از برونسپاری مالی و مالیاتی چیست؟

منظور از این برونسپاری این است که امور حسابداری و مالی یک شرکت به یک شخص حقیقی یا مجموعه حقوقی محول گردد. این واگذاری مسئولیت شامل موارد زیر است:

  • تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی
  • تنظیم دفاتر قانونی
  • تنظیم قراردادها
  • تنظیم معاملات فصلی
  • تهیه اظهارنامه
  • بستن قراردادها
  • و…

انواع برونسپاری امور مالی و مالیاتی

این برونسپاری می‌تواند به صورت‌های مختلفی انجام گیرد:

  • برونسپاری کامل مسائل و امور حسابداری و مالی
  • برونسپاری جزئی و محول کردن بخشی از فعالیت‌های مالی و حسابداری به شرکت حسابداری
  • برونسپاری در قالب ارائه مشاوره به کارفرما جهت اتخاذ تصمیم‌های درست در زمینه مدیریتی، مالی و انجام معاملات

علاوه بر این موارد برونسپاری امور مالی و مالیاتی می‌تواند در قالب فعالیت دورکاری یا در فضای خود شرکت انجام گیرد.

دلیل برونسپاری امور مالی و مالیاتی

اولین و مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا شرکت‌ها نسبت به استفاده از خدمات برون‌سپاری امور مالی و مالیاتی اقدام کنند عدم تخصص در امور مالی است. در نتیجه اگر شرکت‌ها نتوانند فرد مناسبی برای انجام امور حسابداری و مالی استخدام کنند. بهترین گزینه برای جلوگیری ورشکستگی احتمالی شرکت استفاده از خدمات امور مالی و مالیاتی در قالب برونسپاری است. بدین ترتیب کلیه منابع شرکت صرف هدف اصلی مجموعه خواهد شد. به عبارتی نیرو و زمان لازم برای انجام امور مالی و حسابداری صرف انجام خدمات مهم‌تری می‌شود که پیشرفت مجموعه را به دنبال خواهد داشت.

بهترین شرکت برای برونسپاری امور مالی و مالیاتی

برای انتخاب بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات حسابداری باید از تجربه، تخصص و دانش حسابداران و مجریان آن اطمینان حاصل کنید. با توجه به اینکه قوانین مالی و مالیاتی به صورت منظم به روز رسانی می‌شوند. در نتیجه باید افرادی را برای انجام خدمات مالی و مالیاتی انتخاب کنید که ضمن برخورداری از سوابق کاری درخشان، دانش و اطلاعات به روزی در این زمینه داشته باشند.

مزایای برونسپاری امور مالی و مالیاتی به شرکت‌های حسابداری

  • استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و جامع حسابداری در شرکت‌های حسابداری و به روز شدن در قوانین حسابداری علاوه بر پیشرفت مجموعه، بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات کاری مسئولین را کاهش می‌دهد.
  • یکی از خدماتی که در این زمینه به کارفرما ارائه می‌شود ارائه ریزتراکنش‌ها است. در نتیجه تقلب‌ها و تخلف‌های مالی به آسانی قابل تشخیص خواهند بود.
  • خدمات مالی و مالیاتی از پیچیدگی زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل انجام آن‌ها نیازمند صرف وقت و تخصص کافی است. در نتیجه استفاده از خدمات حسابداری به صورت برونسپاری این امکان را فراهم می‌کند که در وقت و هزینه‌ای که برای انجام امور مالی و استخدام حسابدار صرف می‌شود صرفه‌جویی به عمل آید.
  • افراد یا مجموعه‌هایی که خدمات برونسپاری امور مالی و مالیاتی را انجام می‌دهند تخصص و تجربه بالایی در این زمینه دارند. در نتیجه خدمات مربوطه را با دقت و کیفیت بالایی انجام خواهند داد.
برونسپاری امور مالی و مالیاتی
  • به دلیل تخصص و تبحر متخصصین مجموعه‌های حسابداری امکان بروز خطا در رسیدگی به مسائل حسابداری و مالیاتی کاهش می‌یابد. بدین ترتیب برونسپاری خدمات مالی و مالیاتی پیشگیری از جرائم مالیاتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که کلیه امور مالی و مالیاتی مجموعه شما را با نهایت دقت و تخصص به انجام خواهیم رساند. استخدام کارشناسان و متخصصین حرفه ای و با سابقه و تجارب کاری موفق ما در این زمینه مهر تاییدی بر این ادعای ما است. کافیست یکبار به ما اعتماد کنید تا شاهد دریافت خدمات تخصصی، سرعت عملکرد بالا و صداقت کادر ما باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید